Η Βίβλος είναι μια ανθολογία ιστοριών για κάθε γούστο. Από απλά παιδικά διηγήματα γεμάτα θαύματα και οράματα, μέχρι ακραίες ιστορίες τρόμου με ξεκοιλιάσματα, βιασμούς, ανθρωποθυσίες και μάστιγες. Άλλες διδακτικού χαρακτήρα και άλλες εντελώς ανήθικες, ακατανόητες και στερούμενες κάθε λογικής. Ξεχάστε λοιπόν όσα βαρετά σας μάθαιναν στο σχολείο και σας έκαναν να γέρνετε από τη νύστα στο τελευταίο θρανίο. Αν η θρησκευτικού σας έλεγε τις παρακάτω ιστορίες, μπορεί να κλονιζόταν ελαφρώς η πίστη σας στην αγιότητα των Γραφών, σίγουρα όμως το μάθημα θα αποκτούσε ξεχωριστό ενδιαφέρον. Τηρήθηκε απόλυτη αξιολογική σειρά παράνοιας.
8. Ο Καραφλός Δολοφόνος
(Βασιλειών Δ’ κεφ.2:23-24)
Μια από τις πιο συγκινητικές και διδακτικές ιστορίες της Βίβλου, είναι αυτή του καημένου Ελισσαίου που ανάμεσα στα άλλα θέματα ψυχολογικής φύσης που τον κατεδίωκαν, αντιμετώπιζε και ένα εμφανέστατο κόμπλεξ με τον γλόμπο που είχε για κεφάλι. Μια μέρα λοιπόν καθώς περπατούσε στον ανηφορικό δρόμο προς τη Βαιθήλ, από το πουθενά ξεμύτισαν ένα κάρο βρωμόπαιδα και τον τάραξαν στο δούλεμα. “Τα παιδιά της γειτονιάς σου με πειράζουνε - «ανάβαινε φαλακρέ, ανάβαινε» μου φωνάζουνε”, είναι η Βιβλική προσαρμογή του παραδοσιακού Σμυρνέικου τραγουδιού. Ο Ελισσαίος όμως δεν σήκωνε κάτι τέτοια και με βαριά πληγωμένο τον εγωισμό, καταράστηκε τα παιδιά στο όνομα του Κυρίου. Γιατί δεν τα έβαλε με τον ίδιο τον Κύριο που τον έκανε φαλακρό δεν μας αναλύεται στις Γραφές, αυτό που μας αποκαλύπτεται ωστόσο είναι ότι το κόλπο του είχε αποτέλεσμα: Σαν άλλος Δρ. Ντούλιτλ, ο Ελισσαίος εισακούστηκε από δύο αρκούδες που βγήκαν από το παρακείμενο δάσος και με περισσή ευκολία ξέσκισαν όχι ένα, όχι δύο, αλλά 42 παιδιά. «Και ιδού εξήλθον δύο άρκοι εκ του δρυμού και ανέρρηξαν απ’ αυτών τεσσαράκοντα και δύο παίδας» το ξεπετάνε στα γρήγορα το γεγονός οι Γραφές, για να συνεχίσουν την εξιστόρηση του συγκλονιστικού βίου του καραφλού πλην τίμιου Ελισσαίου.
Ηθικό δίδαγμα: Μην κοροϊδεύετε τους φαλακρούς, γιατί θα γίνει της αρκούδας.
7. Θα βάλω την όπισθεν
(Έξοδος κεφ 33:23)
Και έφτασε η μέρα που περίμενε ο Μωυσής σε όλη του τη ζωή. Επιτέλους θα έβλεπε τον ίδιο τον Κύριο. Η αγωνία και η ανυπομονησία είχαν παραμορφώσει τα χαρακτηριστικά του. Μόνο που υπήρχε ένα μικρό πρόβλημα: «Δεν μπορείς να δεις το πρόσωπό μου, γιατί κανένας άνθρωπος δεν έχει δει ποτέ το πρόσωπό μου και έχει ζήσει», του λέει ο Θεός σαν άλλος Τσακ Νόρις που είναι Θεός, γεγονός που το κάνει ένα ενδιαφέρον παράδοξο. «Υπάρχει όμως λύση» συνεχίζει ο Θεός. «Εκεί κοντά σε μένα, υπάρχει ένα μέρος που μπορείς να σταθείς επάνω σε έναν βράχο. Καθώς θα περνώ θα σε καλύψω με το χέρι μου και αφού έχω περάσει θα σε αφήσω να δεις τα οπίσω μου». Θα είχε να το λέει έκτοτε ο Μωυσής. «Για το πρόσωπό Του δεν ξέρω να σας πω, παίδες, αλλά κάτι κωλομέρια… Θεϊκά!».
Ηθικό Δίδαγμα: Άγνωσται αι βουλαί του Κυρίου.
6. Η αγάπη θέλει θυσίες
(Βασιλειών Α’ κεφ.18:25-27)
Και φτάνει η στιγμή που ακόμα και ο Δαυίδ ερωτεύεται και μάλιστα παράφορα, μια φίνα αλλά πλανεύτρα γυναίκα ονόματι Μελχόλ. Ένα κακό είχε η Μελχόλ - ήταν κόρη του βασιλιά Σαούλ. Και όπως όλοι καλά γνωρίζουμε τόσο από τα παραμύθια αλλά και από την πεζή καθημερινότητα, ένα τέτοιο λάφυρο δύσκολα κατακτάται. Τραβάει λοιπόν ο ανυποψίαστος Δαυίδ στο παλάτι και ζητά το χέρι της από τον βασιλιά, προσφέροντάς του ό,τι ποθεί η ψυχή του. Το κλωθογυρίζει ο Σαούλ στο μυαλό του: Καλό παιδί δείχνει αυτός ο Δαυίδ, αλλά τι να ζητήσω; Μην τη δώσω και κοψοχρονιά την πέρδικά μου. Να ζητήσω χρυσό; Ασήμι; Να το παίξω στοργικός πατέρας και να απαιτήσω να την αγαπά και να την προσέχει σαν τα μάτια του; Όχι! Το βρήκα! «Τράβα» του λέει, «και φέρε μου 100 ακροβυστίες Φιλισταίων.» «Ακρο… τι;» «Έλα μωρέ, ξέρεις, εκείνο το πετσάκι στο...» «Σοβαρά τώρα;» «Με βλέπεις να αστειεύομαι;» Γουρλώνει τα μάτια ο Δαυίδ, αλλά τι να πει; Κάνει την καρδιά του πέτρα και μαζί με τους άνδρες του σκοτώνει 100 Φιλισταίους και τους περιτομεί. Όχι ότι τους το ζήτησε σαν χάρη πρώτα, ή να το διαπραγματευτεί το πράγμα. «Δώστε ρε παιδιά κανά πετσάκι, ψυχικό θα κάνετε, είναι ζήτημα καρδιάς». Όχι, μια κι έξω. Στη βράση κολλάει το σίδερο, μην αλλάξει γνώμη ο βασιλιάς και δεν ξαναδούμε τις ματάρες της Μελχόλ στον αιώνα τον άπαντα. Σύμφωνα δε με κάποιες εκδοχές της Βίβλου, ο Δαυίδ σκότωσε 200 Φιλισταίους - να ξεχάστηκε, να τον κατέλαβε υπερβάλλον ζήλος, να θέλησε να εντυπωσιάσει τον πεθερό του; Θα σας γελάσω. Όπως και να ‘χει, ο Σαούλ έδειξε να ικανοποιείται από την αφοσίωση του Δαυίδ και χωρίς άλλες περιστροφές του παρέδωσε την Μελχόλ για γυναίκα του.
Ηθικό δίδαγμα: Ποτέ μη διστάσεις να κάνεις ακραία πράγματα για μια πραγματική αγάπη.
5. Καλέ σύκα!
(Κατά Ματθαίον κεφ.21:19, Κατά Μάρκον κεφ.11:13-21)
Φεύγοντας από τη Βηθανία μαζί με τους μαθητές του, ο Ιησούς ένιωσε μια λιγούρα. Από μακριά βλέπει μια συκιά και την πλησιάζει. Δεν είναι όμως η εποχή για σύκα και το καημένο το δέντρο είναι γεμάτο μόνο με φύλλα. «Τι ηλίθιο σύστημα είναι αυτό;» αναρωτήθηκε ο Ιησούς, «γιατί να μην έχουν καρπούς όλο το χρόνο; Αχ και να ‘ξερα ποιος το σκέφτηκε.» Και όπως όλους μας πιάνει μια τσαντίλα όταν πεινάμε και βρίσκουμε το ψυγείο άδειο, ο Ιησούς καταράσσεται τη συκιά να μην καρποφορήσει ποτέ ξανά. Ιησούς είναι αυτός και όπως ήταν φυσικό η συκιά μαράθηκε μονομιάς. Το βλέπουν αυτό οι μαθητές και ενθουσιάζονται: «Τι θεϊκό κόλπο είναι αυτό, πώς εξηράνθη παραχρήμα η συκή; Κάνε μας κι άλλα Δάσκαλε!» Για να πάρουν την απάντηση: «Τι, αυτό λέτε; Αυτό είναι για αρχάριους. Αν έχετε πίστη όχι μόνο συκιές θα ξεραίνετε, αλλά κοτζάμ βουνά που θα σας στέκονται εμπόδιο θα διατάζετε να πέσουν στη θάλασσα και θα το κάνουν.» Όμως επειδή δεν του είχε περάσει ακόμα ο θυμός του Ιησού, καπάκι τραβάει στην Ιερουσαλήμ και κάνει τον οίκο του Θεού λαμπόγυαλο, σπάζοντας τα τραπέζια των τελώνων και αυτών που πουλούσαν περιστέρια. Τι τα θες άλλωστε τα περιστέρια; Γράμμα θα στείλεις;
Ηθικό δίδαγμα: Ποτέ μην παίρνεις μεγάλες αποφάσεις με άδειο στομάχι.
4. Αυνανισμοί πέρα κάθε λογικής
(Γένεσις κεφ.38:7-10)
Όλοι γνωρίζουν μέσες άκρες την ιστορία του Αυνάν που εξόργισε το Θεό με την κατασπατάληση του σπέρματός του, όμως όλο το… ζουμί βρίσκεται στις όχι και τόσο διάσημες λεπτομέρειες: Ο Ιούδας είχε δύο γιους. Τον πρωτότοκό του γιο Ηρ τον θανάτωσε ο Θεός επειδή «έγινε πονηρός έναντι του Κυρίου». Περισσότερες λεπτομέρειες αγνοούνται, σημασία ωστόσο έχει ότι ο Ιούδας ανέθεσε στον έτερο γιο του, τον Αυνάν, μια εξαιρετικά σημαντική αποστολή: Να συνουσιαστεί με τη γυναίκα του νεκρού αδερφού του και «να αποκτήσει τέκνον δια τον αδελφό του ο οποίος απέθανεν άτεκνος». Ο Αυνάν δεν έχει καμία αντίρρηση με αυτό το επιχείρημα αμέμπτου λογικής και ηθικής και βάζει μπρος τις τουρμπίνες του. Κάθε φορά όμως που συνουσιαζόταν με τη χήρα τον έπιαναν κάτι τρελοί προβληματισμοί και λίγο πριν το μεγάλο φινάλε θυμόταν ότι το παιδί που θα γεννιόταν δεν θα ήταν δικό του. Για ακόμη μία φορά, οι λογικοί συνειρμοί αποδεικνύουν ότι ο συγγραφέας έσπαγε κάθε επίπεδο μαστούρας στην κλίμακα Μπομπ Μάρλεϊ καθώς έγραφε τη συγκεκριμένη ιστορία. Όπως και να ‘χει, μην μπορώντας να κατανικήσει τον εγωισμό του, ο Αυνάν «εξέχεεν επί την γην του μη δούναι σπέρμα τω αδελφώ αυτού». Με λίγα λόγια άφηνε το σπέρμα του να χύνεται στη γη σαν τελειωμένος αυνάνας, γεγονός που έκανε το Θεό να αναφωνήσει «τέρμα οι μαλακίες» και τον θανάτωσε και αυτόν.
Ηθικό δίδαγμα: Κατά τα αθάνατα λόγια των Monty Python, “every sperm is sacred”...
3. Υποδειγματική Φιλοξενία
(Κριταί κεφ.19:22-30)
Ένας άνδρας και η σύντροφός του έχουν πάρει τους δρόμους και τους βρίσκει η νύχτα στη Γαβαά. Όπως στέκονται στην πλατεία του χωριού τους βλέπει ένας καλός παππούλης και τους προσφέρει καταφύγιο στο σπίτι του. Και αφού έφαγαν, ήπιαν και έπλυναν τα ταλαιπωρημένα πόδια τους, ξαφνικά μια ομάδα ανδρών περικυκλώνει το σπίτι. Χτυπούν την πόρτα. Ανοίγει ο σπιτονοικοκύρης και του λένε: «Ξέρουμε ότι σπίτωσες κάποιον εκεί μέσα, δώστον μας να τον πηδήξουμε!» Πώς είπατε; «Εξένεγκε τον άνδρα ος εισήλθεν εις την οικίαν σου, ίνα γνώμεν αυτόν» λέμε! «Μα σας παρακαλώ αδελφοί μου» αποκρίνεται ο παππούλης, «τι πράγματα είναι αυτά, μην πειράξετε τον φιλοξενούμενό μου. Ντροπή! Να, ορίστε, έχω εδώ την κόρη μου που είναι και παρθένα, άλφα άλφα κομμάτι. Έχει και ο καλεσμένος μου την κυρά του: Πάρτε τις, ντροπιάστε τις, κάντε τις ό,τι τραβάει η όρεξή σας». «Ό,τι ό,τι θέλουμε;» «Μα σας είπα, ταπεινώσατε αυτάς και ποιήσατε αυταίς το αγαθόν εν οφθαλμοίς υμών. Άντε παλικάρια μου». Επειδή όμως τους είδε λίγο διστακτικούς, παίρνει την πρωτοβουλία ο καλεσμένος, σηκώνεται και τους δίνει τη σύντροφό του με τα ίδια του τα χέρια. Αν και είχαν φτιαχτεί για πιο γκέι καταστάσεις αρχικά, τι να κάνουν οι άνθρωποι, σου λέει βολευόμαστε και με την κυρία για σήμερα. Ας πάει το παλιάμπελο. Α, και που ‘στε, την παρθένα κρατήστε την, δεν είμαστε και πλεονέκτες! Και αφού περιποιήθηκαν τη γυναίκα του φιλοξενούμενου δεόντως όλην την νύκτα έως το πρωί, εξαπέστειλαν αυτήν.
Το πρωί, αφού τεντώθηκε ο καλεσμένος μετά από έναν υπέροχο ύπνο, ανοίγει την εξώπορτα και τι να δει: Η γυναίκα του πεσμένη κατάχαμα με τα χέρια στο κεφαλόσκαλο. Άντε, της λέει, ανάστα και απέλθωμεν, σήκω να την κάνουμε σιγά σιγά, δεν βλέπεις που μεσημέριασε; Ούτε καφέ δεν μας έφτιαξες. Τίποτα αυτή. Τσιμουδιά. Ήταν νεκρή. Τι να κάνει ο κακομοίρης, τι άλλη επιλογή του είχε απομείνει; Παίρνει το σπαθί του, την κόβει σε δώδεκα φέτες και στέλνει από ένα κομμάτι της σε κάθε φυλή του Ισραήλ. Ευκαιρία ήταν. Να την αφήσει να πάει χαμένη;
Ηθικό δίδαγμα: Πάνο Κοκκινόπουλε, είσαι φλώρος!
2. Ο καλός ο Σοδομίτης
(Γένεσις κεφ.19:1-8, Γένεσις κεφ.19:30-38)
Όπως όλοι γνωρίζουμε, τα Σόδομα και τα Γόμορρα ήταν γεμάτα κακούς ανθρώπους που επιδίδονταν νυχθημερόν σε σοδομισμούς, γομορισμούς και λοιπές ακολασίες, γι’ αυτό και έπρεπε να εξαλειφθούν από το χάρτη. Μοναδική εξαίρεση ανάμεσα σε όλα αυτά τα κτήνη αποτελούσε η οικογένεια του Λωτ, ενός καλοκάγαθου και θεοσεβούμενου παππούλη που διήγαγε βίο χριστιανικό και υπάκουε πάντοτε στις επιταγές του Θεού.
Στέλνει λοιπόν ο Θεός δύο αγγέλους στα Σόδομα για να κάνουν χαρτογράφηση του στόχου, όπου και συναντούν τον Λωτ στην είσοδο της πόλης. Εκείνος τους προτείνει να περάσουν τη νύχτα στο σπίτι του και με τα πολλά τους πείθει. Έλα όμως που όπως είδαμε και στην προηγούμενη ιστορία, ένα από τα έθιμα της εποχής ήταν οι ντόπιοι να περικυκλώνουν τα σπίτια όσων φιλοξενούσαν κόσμο με σκοπό να πηδήξουν τους μουσαφίρηδες. Έτσι και τώρα, οι κάτοικοι των Σοδόμων μπαστακώνονται έξω από την οικία Λωτ και απαιτούν να πηδήξουν τους δύο αγγέλους. «Εξάγαγε αυτούς προς ημάς, ίνα συγγενώμεθα αυτοίς» του λένε και αυτός για να τους ηρεμήσει τους προσφέρει για αντάλλαγμα τις δύο του κόρες που φυσικά είναι παρθένες. «Να σας φέρω λοιπόν αυτάς έξω και κάμετε εις αυτάς όπως φανή εις εσάς αρεστόν» τους λέει, αλλά αυτοί δείχνουν να μην ενδιαφέρονται. Παιδιά μάλαμα.
Για να μην τα πολυλέμε, στέλνει ο Θεός την οργή του στα Σόδομα και τα καταστρέφει συθέμελα, με την καημένη την κυρά Λώταινα να γίνεται στήλη άλατος επειδή γύρισε και κοίταξε το πυρηνικό μανιτάρι του ολέθρου. Ο πατήρ Λωτ ωστόσο παίρνει τις δυο κόρες του και χώνονται σε μια σπηλιά και όπως αρμόζει σε κάθε σωστό παραθεριστή που τη βγάζει σε σπηλιές όπως στα Μάταλα, γίνεται λιάρδα απ’ το μεθύσι. Βρίσκουν ευκαιρία λοιπόν οι κόρες του και του την πέφτουν. Σου λέει, τώρα που βγήκε η μάνα απ' τη μέση, σειρά μας. Και γίνεται στη σπηλιά του αιμομίκτη το κάγκελο. Από το όλο σκηνικό και οι δυο τους μένουν έγκυες και οι γιοι που προκύπτουν από τη θεάρεστη αυτή συνεύρεση θα γίνουν πατριάρχες: ο ένας του έθνους του Μωάβ και ο άλλος του έθνους του Αμμών.
Αν αυτή η οικογένεια ήταν η πιο ηθική στα Σόδομα, σκεφτείτε τι κουμάσια ήταν οι υπόλοιποι…
Ηθικό δίδαγμα: Θα αστειεύεστε…
1. Γενετική για αρχάριους
(Γένεσις κεφ.30:37-39)
Μια αποφράδα μέρα, ο Λάβαν παίρνει όλα τα ριγέ και πιτσιλωτά πρόβατα του Ιακώβ, αφήνοντάς τον με ένα κοπάδι γεμάτο βαρετά, μονόχρωμα ζώα. Αντικρίζοντας αυτό το θέαμα ο Ιακώβ, πέφτει σε βαθιά μελαγχολία. Και τότε του ‘ρχεται μια απλή αλλά φαεινή ιδέα, που θα έκανε κάθε γενετιστή να χλωμιάσει από ντροπή: Παίρνει λίγα κλαδιά και ξεφλουδίζει λωρίδες από το ξύλο τους, αποκαλύπτοντας το λευκό υπόστρωμα. Κατόπιν στερεώνει τα δίχρωμα, ριγωτά κλαδιά μπροστά στο ρυάκι για να τα βλέπουν τα πρόβατα καθώς θα πίνουν νερό. Ξαναμμένα καθώς είναι τα ζώα από τη λαύρα του καταμεσήμερου, πηγαίνουν να δροσιστούν και βλέποντας τα καστανόλευκα κλαδιά τους έρχεται μια ακαταμάχητη επιθυμία για αχαλίνωτο σεξ. Και όπως θα περίμενε κανείς, λίγο καιρό αργότερα φέρνουν στον κόσμο ριγέ και πιτσιλωτά προβατάκια.
Παίρνοντας ως βάση αυτή τη συγκλονιστική διδαχή, κάθε λογικός άνθρωπος θα ‘πρεπε να αναρωτηθεί αν η γέννηση λευκών παιδιών οφείλεται στο ότι η διαδικασία σύλληψής τους λαμβάνει χώρα σε δωμάτια με λευκά ντουβάρια και μήπως υπάρχει ενδεχόμενο τα μαυράκια να είναι το αποτέλεσμα συνουσίας στο σκοτάδι. Επίσης θα ‘θελα να ξέρω πόσοι επιστήμονες προσπάθησαν να επαληθεύσουν την Ιακώβεια μέθοδο ανά τους αιώνες, βάζοντας μονόχρωμα ποντίκια να το κάνουν με τις ώρες επάνω σε σκακιέρες, φανέλες του ΠΑΟΚ και διαβάσεις πεζών, προτού εμφανιστεί ο Μέντελ και τους πει «μάγκες, κάτι δεν πάει καλά εδώ». Και να σκεφτεί κανείς ότι ο Γρηγοράκης ο Μέντελ ήταν μοναχός και θα ‘πρεπε να ξέρει καλύτερα…
Ηθικό δίδαγμα: Πίστευε και μη ερεύνα το DNA.
Αντί επιλόγου, μια προειδοποίηση: Διατηρήστε την ψυχραιμία και την κοσμιότητά σας στα σχόλια. Όπου δεν πίπτει λόγος, πίπτει διαγραφή. Ειρήνη υμίν εν Χριστώ αδελφοί.
18 σχολια:
Δε μου λες, το συγγενώμεθα μεταφράζεται συγγενέψουμε;
πάντως σύμφωνα με το φραγκολεβαντίνιο κείμενο απλά θέλαν να τους γνωρίσουν :)
"Bring them out to us, that we may know them."
γέλασα με την ψυχή μου πάντως
Καλέ μου φίλε, στη συνέχεια ο Λωτ τους λέει: "Μηδαμώς αδελφοί, μη πονηρεύσησθε." Δεν θα είχε νόημα εξάλλου να παζαρέψει το θέμα με μια "γνωριμία" με τις κόρες του. Και σύμφωνα και με τη Wikipedia "...all the men of Sodom surround Lot's house with intent to "know" (traditionally interpreted as carnal knowledge) the angels." ;-)
Αυτό είναι που λέει και ο Κοβάτα στη "Βίβλο για Αθεόφοβους" να γνωριστούν με τη βιβλική έννοια...:-Ρ
Καλά, ρε αθεόφοβε (no pun intended), πού τα ξέθαψες αυτά; Μια ώρα γέλαγα!Rispekt!
Κοίτα να δεις τι παραλείπουν να πουν στα διδακτικά, χαντακώνουν τη γνώση... Ειδικά με την πρόζα και συμπεριλαμβανομένων των video, πώς αναδεικνύεται της βίβλου το ανάγνωσμα, άλλο πράγμα γίνεται η Γραφή. Καταπληκτικό οff, και δε μου το βγάζεις από το μυαλό: ο θεός είναι φαλακρός και παόκι - κι ας λένε κάποιοι ότι το δεξί του χέρι είναι κατακόκκινο! LoL
Αν και ως μικρή κορασίδα του Δημοτικού μου άρεσε μια παιδική έκδοση της Παλαιάς Διαθήκης που είχα διαβάσει επειδή ήταν σαν παραμύθι, από το μάθημα των Θρησκευτικών δεν θυμάμαι τίποτα που σημαίνει βέβαια ότι δεν έδινα σημασία. Ότι ξέρω το έμαθα από την τηλεόραση, ήτοι τις ταινίες και τα σήριαλ της Μεγάλης Εβδομάδας! Και πλέον κι από τον off!!!
Κι ερχόμενη στο προκείμενο, δεν μπορώ παρά να αναφωνήσω: WtF????? Tι αλλοπρόσαλες ιστορίες είναι αυτές; Γιατί όλοι ήθελαν to know us better; Τέτοια κάψα πια; Οι μαύρες γάτες με τις λευκές μουσούδες και τα λευκά πατουνάκια πώς μας προέκυψαν; Και οι μαρμελαδένιες; Και τα πετσάκια τι τα έκανε ο πεθερός; Τηγανιά; Αντιγηραντική κρέμα; Σφεντόνες; Λαστιχάκια για τα μαλλιά;
Ευχαριστώ πολύ για τη μόρφωση, off!!
ΥΓ "Πάνο Κοκκινόπουλε, είσαι φλώρος!" Μπου χα χα !!! :-D
Δεν ήξερα γιατί,αλλά τις περισσότερες φορές που θυμάμαι,κυρίως στο λύκειο,στο μάθημα των θρησκευτικών πάντα κάτι έκανα και με πετάγαν έξω.Τώρα πια κατάλαβα και το χρωστάω σε εσένα off.Τελικά έχει πολλά κενά το διδακτικό μας σύστημα.Πολύ το μέλι και τηγανίτα "ΝΤΙΠ",που λέμε και στο χωριό μου.
Υπέροχος off!Κλασσικά υπέροχος!!!
Καλά ε το προώθησα παντού. Πάντως την ιστορία με τον Λωτ και τις κόρες του την ήξερα επειδή κάποιος έχει γράψει ένα βιβλίο για τις δύο πρώτες αδελφές Μπροντέ (Σάρλοτ και Έμιλυ) και τη σχέση τους με τον πατέρα τους, όπως αυτή φαίνεται στη Τζέην Έυρ και τα Ανεμοδαρμένα ύψη. Πιο πολύ ως μελέτη οιδιποδείου μοιάζει, αλλά είναι αρκετά ευφάνταστο, αν εξαιρέσεις το γεγονός ότι αγνοεί παντελώς την ύπαρξη της τρίτης αδελφής Μπροντέ, της Ανν. Αν ο Λωτ είχε τρεις κόρες θα βόλευε περισσότερο τον συγγραφέα. Χε,χε!
Πολύ καλή ανάρτηση εν Χριστώ αδελφέ μου, συγχαρητήρια.
Παρεμπιπτόντως, η ιστορία με την κυρία που πηδήξανε μέχρι θανάτου συνεχίζεται περίπου ως εξής: Εξοργισμένοι με το αποτρόπαιο έγκλημα, οι παραλήπτες των κομματιών της κυρίας καθαρίζουν εικοσιέξι χιλιάδες από τη φυλή των πηδίκουλων (Βενιαμίν), καίνε τις πόλεις τους και σκοτώνουν όλες τις γυναίκες και τα ζώα. Κι έτσι στο τέλος γίνεται κατανοητό ότι αυτή η ιστορία υπάρχει στη Βίβλο για να μας βοηθάει να αναπτύξουμε το ενάρετο αίσθημα περί δικαίου αφού και οι κακοί την πατήσανε στο τέλος και όλο τους το σόι (το extended).
Πολύ σωστή η συμπλήρωση Μητσάρα, ωστόσο το συγκεκριμένο απόσπασμα το επέλεξα για να υποδείξω την αξία της γυναικείας φύσης στις Γραφές, που σε όλο το μήκος και πλάτος τους αναλώνεται ως διαπραγματευτικό σαρκίο ηδονής. Σκοπίμως παρέλειψα για παράδειγμα την ιστορία του Αβραάμ που αναγκάζει τη γυναίκα του να παριστάνει την αδερφή του στους Αιγυπτίους, έτσι ώστε αν ποτέ βρισκόταν σε κίνδυνο να τους τη δανείζει για να τους «εξευμενίσει» χωρίς εκείνοι να έχουν «ενδοιασμούς ιδιοκτησίας». Το ίδιο κόλπο μάλιστα κάνει αργότερα και ο γιος του Ισαάκ. Δεν ήθελα όμως να επαναλαμβάνομαι. Μ’ άρεσε ο σαρκαστικός τόνος στη γραφή σου, να το προσέξεις αυτό!
Αγαπημένη μου Ξωτικούλα, να ‘σαι καλά για το promotion - καλά παιδιά να είναι και χωράνε παντού. Το βιβλίο που αναφέρεις δεν το έχω υπόψη μου, ενδιαφέρουσα και πετυχημένη ακούγεται η αντιστοίχιση. Αν μου έχεις περισσότερες λεπτομέρειες, στείλτες κατά δω.
Αντρίκο, σ’ ευχαριστώ για τα όμορφα λόγια σου. Έχουν ιδιαίτερη αξία για μένα και το ξέρεις.
Elgalla, πολύ γέλιο ο Τζόμπε Κοβάτα! Να ‘σαι καλά που μου τον θύμισες να του ξαναρίξω μια ματιά.
ann4, αν είχε δίκιο ο John Milton για το Red Right Hand όταν έγραφε το Paradise Lost, το τραγούδι του Nick Cave θα έβγαινε πρώτο σε όλα τα charts, αλλά η υψηλότερη θέση που έχει πάρει ποτέ ήταν η 62η στην Αυστραλία. Για να μην θυμηθούμε τώρα από πότε έχει να πάρει τίτλο ο ΠΑΟΚ και το κάνουμε Καφενείο των Φιλάθλων εδώ μέσα. Σύμφωνα πάντως με το South Park, ο Θεός είναι κάπως έτσι.
RedScorpio, δεν πρόκειται για επιμορφωτικό κείμενο. Εγώ θα πρότεινα σε όσους θέλουν να διατηρήσουν την Πίστη τους αγνή, να μείνουν μακριά από τις διδαχές των Γραφών και να διατηρήσουν την επαφή τους με τον Θεό μια προσωπική, εσωτερική υπόθεση επικοινωνίας χωρίς ενδιάμεσους παραλήπτες και μεσάζοντες. Η Βίβλος πρόκειται εξάλλου για ένα κολλάζ κειμένων που γράφτηκαν αιώνες μετά Χριστόν, χώρια που ανά τους αιώνες άλλαζε το περιεχόμενό της με κάποια Ευαγγέλια να αφαιρούνται, άλλα να προστίθενται και άλλα να αλλοιώνονται με τις μεταφράσεις. Μοιραία σήμερα κάθε Δόγμα θεωρεί μια διαφορετική εκδοχή της Βίβλου ως «κανονική». Για παράδειγμα η Προτεσταντική βίβλος περιλαμβάνει 66 βιβλία, η Καθολική 73, ενώ η Ορθόδοξη δέχεται 76 βιβλία ως «κανονικά». Ευτυχώς δεν έχουμε φτάσει στο σημείο να περιμένουμε “the Rapture” όπως οι φονταμενταλιστές στην Αμερική, τη μέρα δηλαδή που ο Χριστός θα πάρει τους καλούς Χριστιανούς στο πλευρό Του αδειάζοντας τον μισό πλανήτη μονομιάς και αφήνοντας τους λοιπούς να λιώσουν στην επίγεια Κόλαση. Προσεύχονται και ελπίζουν δηλαδή σε κάτι τέτοιο.
Προτείνω δε να δεις και το ντοκιμαντέρ του Tony Robinson "The Doomsday Code" που έχω στα links του “Κεφάλι Γεμάτο Χρυσάφι”.
Αγαπημένε μου off-shade άργησα να δω την απάντησή σου. Το βιβλίο λοιπόν λέγεται "Lot's daughters: sex, redemption, and women's quest for authority". Ο συγγραφέας είναι ο Robert M. Polhemus και μέρος του βιβλίου μπορείς να το διαβάσεις από το Google books
http://books.google.com/books?id=O5mOIignK10C&pg=PA141&dq=Bronte+Lot%27s+daughters&hl=en&ei=YqxaTIb_KMagsQb5rLCuAQ&sa=X&oi=book_result&ct=book-thumbnail&resnum=1&ved=0CCoQ6wEwAA#v=onepage&q=Bronte%20Lot%27s%20daughters&f=false
Αναφέρεται όπως θα δεις στα περιεχόμενα σε διάφορους συγγραφείς και διάσημα πρόσωπα. Οι αδελφές Μπροντέ βρίσκονται στο κεφάλαιο 7. Σε φιλώ!
Ξέχασα επίσης να πω ότι όπως εγώ ξέρω την ιστορία ο Λωτ δεν έγινε μόνος του τύφλα στο μεθύσι αλλά ότι τον μέθυσαν οι κόρες επί τούτου, επειδή νόμισαν ότι ήταν οι τελευταίοι άνθρωποι πάνω στη γη και όφειλαν να διαιωνίσουν το είδος. Συμπέρασμα το σεξ με συγγενείς είναι αμαρτία (και για τη θρησκεία γενικά αμαρτία εκτός αν έχεις πληρώσει νταβαντζιλίκι στον παπά πρώτα για να σε παντρέψει) αλλά όταν πρόκειται για την διαιώνιση του είδους οι συγγενικές σχέσεις είναι ψιλά γράμματα. Πού να κάθεται ο Θεός να φτιάχνει εκ νέου το ανθρώπινο είδος;
Η εξήγηση που παραθέτεις αγαπητή ξωτικούλα δεν προκύπτει από κανένα σημείο των Γραφών, υποθέτω ωστόσο πως πρόκειται για μια εκλογίκευση που παρέχουν οι αναλυτές τους για να αμβλύνουν τον αντίκτυπο της συγκεκριμένης ιστορίας στις ηθικά "εξημερωμένες" σύγχρονες κοινωνίες. Σ' ευχαριστώ πολύ για το link.
αυτο που εχω να πω ειναι οτι αν νομιζεται οτι θα κλονισεται την πιστι σε οσους πιστευουν στον Χριστο κανεται λαθος. 2000 χιλιαδες χρονια και 11 ακομα πολεματε με λυσα την εκκλησια του Χριστου και τι καταφερατε ΄΄χυσατε αιματα Μαρτυρων κανατε πολεμους ,δημιουργισατε αιρεσεις σχησματα ,κατακρεουργησατε αθωους και τι καταφερατε΄΄για την Εκκλησιατου ο Κυριος ειπε /και πυλαι αδου ου κατεσχυνουσιν αυτην / αλλα πιστεψατε ποτε τιποτα απο τα λογια του Θεανθρωπου ΄΄τον Σταυρωσατε στον Γολγοθα και ποιο το αποτελεσμα΄΄ το χαβά σας εσεις. Δημηουργήσται οσα αντιχριστα site μπορειτε να χλευαζεται την πιστι να δουμε ποσα χρονια θα περιμενεται ακομη ,και αποτι φαινεται θα περιμενεται ακομα πολυ.
πρωφανος εχαιται μαιλετοιση τωσο καλλα της γραφαις που αιχαιται μαθοι πολλοι καλλει ωρθωγραφφοια
Μας τσακώσανε. Ε, ναι, απώτερος σκοπός αυτού του site είναι να στήσει τη δική του αίρεση, να προξενήσει ένα νέο σχίσμα και φυσικά να κατακρεουργήσει αθώους - μόνο τα Σαββατοκύριακα όμως, τις άλλες μέρες δουλεύουμε στην Schism & Heresy Ltd. Μείνετε συντονισμένοι, σε λίγο καιρό θα μοιράσουμε κουπόνια για εθελοντές Σταυροφόρους. Μισό λεπτό, με ποιους ήταν αυτοί, μην τα μπλέξουμε και ρεζιλευτούμε.
Για 2000 και 11 χρονών πάντως, έχω παραδόξως πολύ λίγες άσπρες τρίχες. Να προβληματιστώ; Αργότερα. Δυστυχώς πάντως θα περιμένω πολύ ακόμη, είναι επιστημονικά αποδεδειγμένη η ανίκητη φύση της βλακείας. Η εξάλειψή της θα συμπέσει με την εξάλειψη της ανθρωπότητας.
μισο λεπτο αιρεσεις, ο καθολικισμος αγαπητε τι ειναι δεν ειναι αιρεση ΄΄οι Σταυροφοροι δεν ηταν του παπα ΄΄τι σχαιση εχουν οι Σταυροφοροι μετην Ορθοδοξια ,Τι σχαιση εχει οΑντιχριστος Παπας με την ορθοδοξη πιστι ,για πεσμου ποσους σκοτωσε η Ορθοδοξια΄΄. Η αιρεση του παπισμου -[καθολικισμου]δεν ειναι δικο σας κατασκευασμα ΄΄ ΚΡΥΦΟΕΒΡΑΙΕ .
Religion is not the opiate of the masses.
Religion is the placebo of the masses.
Δικαίωμά σου να πολεμάς ανεμόμυλους με δόρατα, ωστόσο περαιτέρω κακεντρέχειες και προσωπικές επιθέσεις δεν θα γίνουν αποδεκτές. Μην φουσκώνεις από αυταρέσκεια, δεν πέτυχες να θίξεις κανέναν πέραν της νοημοσύνης σου, ωστόσο δεν θα υποβαθμίσω το επίπεδο της σελίδας για χάρη κανενός. Όταν με το καλό επιφωτιστείς με χιούμορ, κρίση, λογική και αυτόβουλη σκέψη, ξαναπέρνα.
άραγε μπορούν απλές ιστοριούλες βιβλικής τρέλας να προκαλέσουν και nocebo response? ενδιαφέρον...
ΜΙΛΑΡΕΣΥ
Δεν έχεις λογαριασμό; Επίλεξε "όνομα/διεύθυνση URL"
και άσε το δεύτερο πεδίο κενό. Μπορείς και ως ανώνυμος.